Wraz z iOS 5 Apple wprowadziło aplikację Kiosk, która pozwala na przechowywanie w jednym miejscu wszystkich subskrybowanych magazynów. Powstanie tej funkcji spowodowało znaczny wzrost sprzedaży czasopism w App Store.

Zwiększenie sprzedaży jest doskonale widoczne na przykładzie magazynu Popular Science +. Jego sprzedaż wzrosła aż o 13% po uruchomieniu Kiosku dla iOS w październiku. Nie był to jednak jednorazowy efekt, przyrost sprzedaży w kolejnych tygodniach był również większy niż w okresie przed wprowadzeniem Kiosku. W pierwszym tygodniu sprzedaży w Kiosku liczba wykupowanych subskrypcji na iPadzie wzrosła o 268%. Poniższy wykres pokazuje sprzedaż Popular Science + w 2011 roku.

Powyższe dane pokazują, że dystrybucja czasopism w Kiosku jest dużo bardziej opłacalna niż w przypadku sprzedaży przez standardową, dedykowaną aplikację. Z pewnością największy wpływ na to ma wygoda zakupów oraz wydzielenie odpowiedniej kategorii w App Store. Przed wprowadzeniem Kiosku aplikacje do dystrybucji czasopism nie były specjalnie wyróżnione.

Źródło: Apple Insider