Produkty Apple charakteryzują się ciekawym i prostym designem. Podobnie jest w przypadku opakowań, w których są sprzedawane. Jak się okazuje firma podchodzi do nich niezwykle poważnie. Świadczy o tym choćby to, że w Apple znajduje się pomieszczenie przeznaczone wyłącznie do badania opakowań.

Według książki Inside Apple autorstwa Adama Lashinsky'ego Apple wyznaczyło specjalne pomieszczenie, w którym testowane są różne warianty pudełek na dany produkt. Sprawdzany jest tam każdy etap odpakowywania urządzenia, łącznie ze wszystkimi foliami, uchwytami i taśmami, które wskazują, w jakiej kolejności należy je zdejmować. Steve Jobs oraz Jonathan Ive zawsze przykładali dużą wagę do opakowania produktu. Według nich odpowiednie pudełko pozwala użytkownikowi zapoznać się z produktem i podstawowymi zasadami jego działania bez sięgania po instrukcję. Ive twierdzi również, że proces odpakowywania może stanowić swojego rodzaju przedstawienie, opowiadać pewną historię.

Istnienie pomieszczenia do testowania opakowań nie jest niczym zaskakującym. Produkty Apple zawsze wyróżniały pomysłowe pudełka, które dobrze prezentowały dane urządzenie. Nie każda firma przykładała jednak tyle wagi do tego, jak wyglądają opakowania jej produktów. Poniżej przedstawiamy krótki film, który parodiuje podejście Microsoftu do kwestii pudełek.

Źródło: Mac Rumors