Nowa wersja iPada, która została zaprezentowana dwa dni temu, występuje w dwóch podstawowych wersjach - z samym WiFi oraz z dodatkowym modułem łączności LTE. Jak się okazuje, Apple ponownie narzuciło wysoką marżę na swoje urządzenia.

Według analizy UBM TechInsights koszt wyprodukowania iPada w wersji 16 GB z modułem LTE wynosi 310$. Pozostałe 319$ stanowi marżę pobieraną przez Apple. W zeszłym roku sytuacja wyglądała podobnie - iPad 2 sprzedawany był z jeszcze wyższą marżą, wynoszącą 56%. Najdroższym elementem nowego iPada jest wyświetlacz Retina, kosztujący 70$. Dla porównania ekran poprzedniej generacji tabletu kosztuje niespełna 50$. Moduł 3G/LTE wyceniony został natomiast na 21$. Sporą różnicę można zauważyć także w cenach procesorów. A5X kosztuje 28$, podczas gdy A5 stosowane w iPadzie 2 - 22$.

Pomimo wysokiej marży pobieranej przez Apple, iPad sprzedawany jest w konkurencyjnej cenie w stosunku do tabletów innych firm. Tyczy się to głównie modeli z pamięcią o pojemności 16 GB, które dostępne były w cenie 2099 zł (cena iPada 2 WiFi w Apple Online Store przed premierą trzeciej generacji tabletu).

Źródło: Cult of Mac