Trzecia odsłona Real Racing zbliża się wielkimi krokami. Premiera została zapowiedziana bowiem na 28 lutego. Mieliśmy okazję przeprowadzić wywiad z Michaelem De Graaf, przedstawicielem studia Firemonkeys i dowiedzieć się kilku rzeczy na temat rozgrywki oraz modelu freemium, który zostanie zastosowany w grze.

MyApple: Witam, miło mi, że możemy porozmawiać o Real Racing 3. Na początku chciałbym spytać o Time Shift Multiplayer - wydaje się on być bardzo nowatorski. Jak dokładnie działa ta funkcja?

Firemonkeys: Każdy przejazd i osiągnięcie będą przesyłane na serwer gry, a następnie porównywane z wynikami znajomych. Będziemy otrzymywać powiadomienia jeśli ktoś pobije nasz wynik i tak samo inni zostaną poinformowani, jeśli nam uda się uzyskać lepszy rezultat. Gra będzie komunikować się za pośrednictwem Game Center i Facebooka. Real Racing 3 pojawi się zarówno na iOS, jak i na Androidzie, a Game Center jest dostępne jedynie na iOS. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się zintegrować grę również z Facebookiem, który umożliwia komunikację oraz rywalizację niezależnie od platformy.

MyApple: Czy w grze znajdzie się też inny tryb wieloosobowy, pozwalający na rozgrywkę na żywo?

Firemonkeys: Niestety, na razie nie będzie takiej możliwości, ale zobaczymy, jak przyjmie się obecny tryb i być może zdecydujemy się wprowadzić grę na żywo przez internet.

MyApple: Poprzednia odsłona pozwalała na zapisywanie stanu gry w chmurze. Czy w Real Racing 3 również pojawi się taka możliwość?

Firemonkeys: Tak, będzie można zapisywać save'y w chmurze jak w poprzedniej wersji, ale nie będzie odbywać się to za pośrednictwem iCloud. Dane trafiać będą na nasze serwery.

MyApple: A czy pojawi się możliwość gry na zewnętrznym ekranie?

Firemonkeys: Obecnie gra dostosowana jest do działania po podłączeniu urządzenia przez HDMI, działającym na przykład z iPhonem 5, ale też z innymi urządzeniami z iOS. Gra wygląda niesamowicie na dużym telewizorze, siedzenie w salonie na kanapie i rozgrywka w Real Racing 3 to naprawdę świetne przeżycie. Zobaczymy, jak zostanie przyjęte to przez graczy i w zależności od ich sugestii będziemy rozwijać grę.

MyApple: W Real Racing 3 zdecydowaliście się na wprowdzenie modelu freemium. Jaka zawartosć gry dostępna będzie bezpłatnie, a za co trzeba będzie płacić?

Firemonkeys: Cała zawartość będzie dostępna za darmo, nie ma rzeczy, których nie można odblokować bez płacenia. Jedynym miejscem, gdzie opłaty wpłynie na rozgrywkę, jest przyspieszanie napraw i ulepszeń samochodów. Auta będą ulegać uszkodzeniom, więc jeśli będziemy jeździć ostrożnie i ich unikać, to naprawy nie będą konieczne, a tym samym nie spowolnią gry. Samochody można naprawiać też za wirtualną walutę zarobioną w grze. Naprawy trwać będą do kilku minut. Nie pojawią się natomiast żadne reklamy.

MyApple: Czy więc płatności dadzą przewagę graczom w rywalizacji z innymi na torze?

Firemonkeys: Nie, zdecydowanie nie. Na torze gracze będą mieli równe szanse niezależnie od tego, czy zdecydują się na dopłacanie do gry. Płacenie spowoduje jedynie, że będzie można ulepszyć lub naprawić auto szybciej, jednak nie wpływa to na sam przebieg wyścigu.

MyApple: Przejdźmy do kwestii technicznych. Na których urządzeniach gra będzie działać?

Firemonkeys: Wspierany będzie iPad 2 i nowsze, iPad mini, iPhone 4 i nowsze, a także iPod touch 4. generacji i nowsze. Gra ma zapewniać płynną rozgrywkę na każdym ze wspieranych urządzeń, a także dostarczać możliwie najlepszą jakość grafiki, na jaką pozwala wydajność sprzętu. Ponadto Real Racing 3 działać będzie również na wielu urządzeniach z Androidem.

MyApple: Czy wiadomo już, jaka zawartość pojawi się w najbliższych aktualizacjach?

Firemonkeys: Na razie chcemy skupić się na tym, jaką opinię o grze będą mieli jej odbiorcy i ulepszać ją w zależności od nich. W przyszłości mogą zostać dodane kolejne samochody, trasy oraz tryby rozgrywki, nie wykluczamy tego. Teraz najważniejsze jest to, co najbardziej spodoba się graczom i co sprawia im największą radosć.

MyApple: Ostatnie pytanie - co z tuningiem samochodów? W jakim stopniu będzie można je modyfikować?

Firemonkeys: Każdy samochód ma własny zestaw ulepszeń do odblokowania, wpływać będą zarówno na prędkość, przyspieszenie czy prowadzenie. To stanowić będzie najważniejszą część tuningu, natomiast modyfikacje wizualne schodzą na dalszy plan. Oczywiście nie wykluczamy tego, że w przyszłości nie będziemy ich rozwijać - zobaczymy jednak, czy graczom będzie zależeć na tym aspekcie gry.

MyApple: Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.

Firemonkeys: Również dziękuję i do usłyszenia!

Gra na razie dostępna jest w sklepie iTunes w Nowej Zelandii