Tablet Apple bardzo dobrze przyjął się na rynku. Premiera obu generacji wiązała się z długimi kolejkami przed sklepami oraz długim oczekiwaniem na kolejne dostawy. Żaden z konkurencyjnych tabletów nie osiągnął choćby zbliżonych wyników. Nawet Motorola Xoom, z którą wiązano duże nadzieje, nie sprzedaje się szczególnie dobrze.

Tablet Motoroli wyposażony jest w wydajny hardware, który oferuje wydajność na poziomie zbliżonym do iPada 2. Ponadto posiada czytnik kart microSD i obsługuje technologię Flash - stanowi to jego przewagę nad produktem Apple. Największą nowością jest natomiast zainstalowanie na nim Androida w wersji Honeycomb, dostosowanej do działania z tabletami. Mimo tego wyniki sprzedaży Motoroli Xoom są dalekie od wyników iPada.

W ostatnim kwartale biznesowym Apple sprzedało 9,2 milionów iPadów. Możliwe, że liczba ta byłaby większa, jednak dopiero od kilku tygodni tablet dostępny jest od ręki. Spowodowane to było olbrzymim popytem, który znacznie przekraczał podaż. Obecnie Apple sprzedaje 1,5 miliona iPadów w ciągu każdych dwóch tygodni. Motorola dostarczyła natomiast 440 tysiące urządzeń w ciągu ostatniego kwartału. Liczba ta nie określa, ile sztuk Xooma dotarła do klientów. Motorola planuje do końca roku sprzedać 1,5 miliona tych tabletów. Apple robi to samo w dwa tygodnie.

Źródło: Cult of Mac