Anomaly: Warzone Earth to gra stworzona przez polski zespół 11 Bit Studios. Wydana na komputery stacjonarne produkcja została dobrze przyjęta przez recenzentów na całym świecie. Nic w tym dziwnego, bowiem rozgrywka opiera się na ciekawym pomyśle, a całość została świetnie zrealizowana. Jakiś czas temu gra pojawiła się również w App Store.

Recenzja wersji przeznaczonej na komputery ukazała się u nas w kwietniu. Możecie przeczytać ją tutaj. W poniższym tekście skupiłem się jedynie na aspektach, którymi gra różni się od pierwowzoru.

Założenia rozgrywki pozostały niezmienione - naszym celem jest wciąż przebijanie się przez fortyfikacje nieprzyjaciela, planowanie trasy oraz rozbudowa posiadanych jednostek. Sterowanie zostało jednak w pełni przystosowane do ekranu dotykowego. Teraz wszelkie ulepszenia podnosimy z ziemi za pomocą dotknięcia, podobnie wygląda przesuwanie kamery. W wersji przeznaczonej na komputery kierowaliśmy dowódcą i to właśnie nim zbieraliśmy bonusy. Nie mógł on jednak zginąć ani atakować, nie miał żadnego innego wpływu na rozgrywkę. Zrezygnowanie z tej postaci jest więc całkowicie logiczne.


Gra została wyróżniona przez Apple ze względu na doskonałą grafikę. W wersji na iOS prezentuje się ona niemal tak samo dobrze. Wybuchy i strzały są nadal widowiskowe, a poruszające się po niebie chmury rzucają na ziemię cienie. Widać, że autorom zależało na możliwie najwierniejszym przeniesieniu produkcji przy jednoczesnym zachowaniu płynności rozgrywki. Cel został niemal w pełni osiągnięty - gra działa bowiem bardzo płynnie, ani razu nie zauważyłem spadku liczby klatek animacji. Niestety, z niewiadomych przyczyn gra jest o połowę krótsza niż wersja na komputery. Akcja toczy się jedynie w Bagdadzie, druga część, mająca miejsce w Tokio została wycięta. To duży minus, bowiem usunięte lokacje charakteryzowały się znacznie innym wyglądem.


Autorzy przygotowali dodatkowy tryb zwany Commander Trials. Przechodzimy w nim misje ponownie, jednak dodatkowo zostają nam postawione cele. Musimy więc dotrzeć do końca poziomu niszcząc wszystkich przeciwników czy też zachować do końca określoną liczbę ulepszeń. Anomaly: Warzone Earth nie jest grą, którą przechodzi się tylko raz, więc stworzenie Commander Trials było dobrym pomysłem. Nie mogłem jednak przez cały czas oprzeć się wrażeniu, że jest to sztuczne przedłużanie żywotności gry.


Anomaly: Warzone Earth zostało dobrze przeniesione na iOS. Sterowanie wykorzystuje w pełni potencjał dotykowego ekranu, a sam klimat rozgrywki pozostał dokładnie taki sam, jak na komputerach - gra wymaga od nas umiejętnego wybierania trasy oraz zarządzania ulepszeniami i funduszami na nowe jednostki. Dodatkowo zaimplementowane zostało Game Center (gra współpracuje również z Crystal). Szkoda, że autorzy nie zdecydowali się na wydanie wersji na iOS w polskiej wersji językowej. Boli również brak misji z Tokio. Mimo tych wad Anomaly: Warzone Earth nadal jest bardzo dobrą pozycją. Prawdę mówiąc, wersja na iOS znacznie bardziej przypadła mi do gustu. Sterowanie jest bowiem dużo wygodniejsze i pozwala na szybsze kierowanie oddziałem. Dzięki temu gra jest jeszcze bardziej dynamiczna i wciągająca.

Ocena: 8/10

Anomaly: Warzone Earth dostępne jest w wersji dla iPhone'a i iPoda touch w cenie 1,59€ oraz w wersji uniwersalnej, przeznaczonej dla wszystkich urządzeń z iOS w cenie 2,99€.

**Uwaga!

Dzięki uprzejmości 11 Bit Studios mamy dla Was 3 kody na pobranie Anomaly: Warzone Earth w wersji dla iPhone'a i iPoda touch. Kody otrzymają autorzy najciekawszych komentarzy tej recenzji. Zwycięzcy zostaną wybrani 18 października.**