Firma International Data Corporation przeprowadziła badanie amerykańskiego rynku tabletów. Sprawdzono w nim liczbę sprzedanych urządzeń w drugim kwartale 2012 roku i porównano z wynikami z poprzednich. Badanie wykazało, że sprzedaż tego typu urządzeń znacząco wzrosła, a największy udział miał w tym iPad.

W drugim kwartale 2012 roku na rynku Stanów Zjednoczonych sprzedano 25 milionów tabletów, czyli o ponad 7 milionów więcej, niż w poprzednim kwartale (18,7 miliona). Oznacza to wzrost o 33,6%. W ujęciu rocznym wzrost sprzedaży wyniósł natomiast 66,2%. Ponad połowę sprzedanych tabletów stanowiły iPady. W drugim kwartale bieżącego roku sprzedano ich aż 17 milionów. To o 5,2 miliona urządzeń więcej, niż w poprzednim kwartale. Ponadto wynik ten wyprzedził nawet rekordowy czwarty kwartał 2011 roku, w którym sprzedano "tylko" 15,4 miliona iPadów. Do tak dobrego wyniku przyczyniło się między innymi dobre wejście trzeciej generacji tabletu Apple na rynek. Inni producenci tego typu urządzeń również odnotowali wzrost w ostatnim kwartale. Samsung sprzedał w nim 2,4 miliona tabletów, a Amazon odnotował wynik 1,2 miliona. Na dalszych miejscach uplasował się Asus (około 855 tysięcy urządzeń) oraz Acer (około 385 tysięcy). Co prawda wszystkim producentom daleko do wyników Apple, statystyki pokazują jednak, że rynek tabletów cały czas rośnie i nie należy wyłącznie do jednej platformy.

Źródło: Cult of Mac