Po premierze pierwszej generacji iPada nastąpił wysyp tabletów innych producentów. Większość z nich nie przyjęła się jednak dobrze. Po ponad roku od zaprezentowaniu przez Apple'a iPada sytuacja na rynku zmieniła się - pojawiło się kilka urządzeń działających na Androidzie Honeycomb, dostosowanym do tabletów. Serwis Consumer Reports porównał kilka urządzeń tego typu. iPad 2 wypadł wśród nich najlepiej.

W zestawieniu uwzględniono urządzenia firm Dell, Motorola, Samsung, Archos, Apple oraz ViewSonic. Wśród kryteriów przyczyniających się do oceny tabletu znalazły się między innymi czułość ekranu, wygoda użytkowania, stopień połysku ekranu, mobilność, wszechstronność. iPad 2 w wersji WiFi + 3G (32 GB) zwyciężył w niemal każdej kategorii, uzyskując prawie zawsze najwyższą ocenę. Pierwsza generacja tabletu Apple'a również wyprzedziła większość testowanych urządzeń, zremisowała z Motorolą Xoom. Najsłabszymi punktami Motoroli okazała się wygoda użytkowania oraz mobilność. Xoom nadrobił za to obsługą Flash oraz wbudowanym czytnikiem kart pamięci.

Paul Reynolds, redaktor Consumer Reports, stwierdził, że obecnie Apple prowadzi na rynku tabletów. Produkty tej firmy cechują się nie tylko najwyższą jakością wykonania, ale i niską ceną, co jest zaskakujące, biorąc pod uwagę to, na ile Apple wycenia swoje pozostałe produkty. Jednocześnie w najbliższym czasie można spodziewać się coraz większej liczby tabletów o cenie konkurencyjnej dla iPada. Wszystkie uwzględnione w zestawieniu urządzenia tańsze niż 300$ określono mianem okropnych.

Źródło: PR Newswire